TÜBİTAK Projeleri

  • Doğada Bilim -2” TÜBİTAK 4004 Projesi 2015 –İstanbul, devam ediyor.
  • Meraklı Zihinler Bilim Şenliği” TÜBİTAK 4007 Projesi 16-18 Eylül2015 – devam ediyor, İstanbul
  • Laboratuvarımız Mutfak” TÜBİTAK 4004 Projesi 2013 –İstanbul, Sakarya, Bursa, Çanakkale, Balıkesir’de yer alan Yatılı Bölge Okulları 350 öğrenci
  • Doğada Bilim”, TÜBİTAK 4004 Projesi 2010 – Taşkışla, İstanbul (İTÜ Bilim Merkezi) 38 öğrenci (2 ilköğretim okulu)
  • İTÜ Bilim Okulları”, TÜBİTAK 4002 Projesi 2008-2009 – Taşkışla, İstanbul (İTÜ Bilim Merkezi) 120 öğrenci (5 ilköğretim okulu)

    TÜBİTAK 4004 DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI ÇAĞRISI

    • İTÜ BİLİM OKULLARI, İSTANBUL (2008-9)
    • DOĞADA BİLİM, İSTANBUL (2010)
    • LAB. MUTFAK, İSTANBUL (2013)
    • DOĞADA BİLİM-2, İSTANBUL (2013)

TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Çağrısı, bilginin topluma anlaşılır bir biçimde aktarılmasını, bunu yaparken de bilginin mümkün olduğunca görselleştirilerek, etkileşimli uygulamalarla desteklenmesini amaçlar. Projelerde katılımcılara, olabildiğince fazla bilgi aktarılması değil, basit bilimsel olguları fark etmeleri sağlanarak, merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin tetiklenmesi önem arz etmektedir.

Doğada Bilim Projesinin amacı ise, ilköğretim öğrencilerine ekosistem içinde bulunan biyoçeşitliliğin hayatımızda ne kadar önemli bir yer kapladığını aktarmaktır. Projenin bir diğer amacı, ülkemizin flora ve fauna zenginliğinin öğrenciler tarafından eğlenceli bir şekilde keşfedilmesini sağlamaktır.

 

18

    TÜBİTAK 4007 BİLİM ŞENLİĞİ DESTEKLEME PROGRAMI

    • MERAKLI ZİHİNLER BİLİM ŞENLİĞİ, İSTANBUL (2015)

 

Bilim_Merkezi-13

 

4007 Bilim Şenliği Destekleme Programı, bilim iletişiminin sağlanması, bilimsel bilginin geniş toplum kitlelerine ulaştırılması ve bilim-teknoloji arasındaki etkileşimin kavratılması için sergi, sahne şovları, gösteri, atölye/laboratuvar çalışmaları, tematik bilim oyunları, yarışmalar, söyleşiler vb. etkinlikler yoluyla katılımcıların temel bilimsel olguları fark etmelerinin sağlanması, merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin tetiklenmesini amaçlar.